tisdag 29 april 2014

kurs på Tulegatan i Sällskapet Örebro amatörbokbindarförenings lokal



 Under våren har jag hållit i en nybörjarkurs på Tulegatan i Örebro. Ett gäng på sex stycken entusiastiska kvinnor och män har bundit om och bundit nytt med olika tekniker.
During the spring I have led a group of entusiastic people through some bookbinding technics.
I can gladly tell that most of them will continue in the society of hobby bookbinder in Örebro. Watch the pictures and feel the atmosphere...

 Roligt är att veta att de flesta kommer att gå in i någon av föreningens grupper, som pågår i lokalen. Någon kommer jag att få se på Kyrkeruds folkhögskola i sommar, då jag håller i en kurs där.
Jag kommer att ha ett upplägg så som tidigare somrar på Kävesta folkhögskola- (länken visar exempelbilder från 2011).

 En inhängd anteckningsbok
 Två inhängda och en med påsatta pärmar.
Här ska det bindas enarksbok av manualen till favoritverktyget... Se hur den blev på min instagram
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar